szupermarket kassza bevásárlás
A sztereotípiák szerint a nők számára a vásárlás valódi örömforrás. Azonban, ha a valóságot nézzük, a szupermarketek és bevásárlóközpontok gyakran inkább kihívást jelentenek, sőt ott lenni akár rémálomnak tűnik. Nekem legalábbis biztosan.

Akárhányszor vásárolni megyek, lélekben felkészülök a legrosszabbakra. Már odaúton eluralkodik rajtam a stressz, előre tudom, mi vár rám: szűk polcok, raklapok, ideges és udvariatlan eladók, futkosó gyerekek, tömegnyomor és tolakodás. Így aztán ha netán lenne kedvem alaposabban körülnézni, sem tudok: vagy türelmesen várok, amíg a polchoz férek, vagy azonnal turbófokozatra kapcsolok, összekapkodom, ami kell és már igyekszem is a kasszához. 

Vagyis, igyekeznék, ha megtalálnám, amit keresek. 

Ami tegnap itt volt, ma már máshol van. Az elrendezett polcok és kihelyezett áruk már jól megszokott helyükön való keresése nem csak időigényes, de bosszantó is tud lenni. 

Ha veszem a bátorságot és megkérdezem, hol találom az adott árut, a legritkább esetben kapok kedves útbaigazítást. Az eladók kioktató stílusa és  udvariatlansága (tisztelet a kivételnek) egyáltalán nem vásárlómarasztaló tényező: nem egyszer jöttem ki úgy a boltból, hogy inkább otthagytam, amit szerettem volna, mint hogy tovább keressem. 

De vissza a kasszához: ha hagyományoshoz állok, ott egészen biztosan hosszan kell várakozni, és amikor sorra kerülök két verzió közül az egyikkel biztosan szembesülök: vagy úgy dobálják a cuccot, hogy alig tudok abban a tempóban pakolni, vagy olyan lassan, hogy elalszom közben. Habár az önkiszolgáló kasszák bevezetése - és én is ezt szeretem jobban - jó ötlet, de gyakran kiderül, hogy ezek a masinák inkább bosszúságot okoznak, mint sem megkönnyítik az életünket. 

A rosszul működő érintőképernyők, az olvashatatlan vonalkódok, a listáról hiányzó árucikkek, a kedvezmények érvényesítésének nehézségei és az állandó figyelmeztető hangok csak tovább növelik a vásárlás folyamatának stresszfaktorát.

önkiszolgáló kassza
Az önkiszolgáló kasszáknál is érhet kellemetlen meglepetés. 
Forrás: Shutterstock

Persze, ha egyáltalán lehet még hova növelni, ugyanis amire idáig eljutok, már patakokban folyik rólam a víz, úgyhogy hazafelé cipekedés közben csak egyre tudok gondolni: remélem, ma is megúszom a tüdőgyulladást. 

Mindezek után nem csoda, hogy sok nő inkább a online vásárlást részesíti előnyben még az élelmiszerek esetében is. A kényelem és a nyugalom sokkal vonzóbb, mint a szupermarketekben való bolyongás és tolakodás. 

Aztán ki tudja, talán egyszer az áruházak is képesek lesznek olyan környezetet teremteni, amelyet valóban élvezhetünk és nem csak kibírni próbálunk. Addig is, marad az online vásárlás, ahol a stressz és a frusztráció helyett csak egy kattintásnyira vagyunk az áhított termékektől.

Nyitókép: Shutterstock

Mondd el Te mit gondolsz!

Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Csatlakozz a SHE Kibeszélő Facebook csoportunkhoz és mondd el nekünk!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.