Hasznos tippek fogyókúrához

Fogyókúrázni szar. Mármint, ha nem a "picit odafigyelek a kajálásra, mert feljött 1-2 kiló" kategóriáról beszélünk. Hanem arról, amikor legalább 2 ruhamérettel meghaladtad a "van rajta mit fogni" szintet, és még ebben az évtizedben szeretnél legalább egészséges szintre visszafogyni.

Szóval fogyni szeretnél, akkor az borítékolható, hogy hónapokig fog tartani. És a végére rohadtul fogod utálni. És nem, nem az éhezést, mert eleve ne éhezz! Hanem a folytonos önfegyelmet, odafigyelést. Szóval hidd el, hálás leszel magadnak a végén, ha már az elején pár trükk segítségével lerövidíted a cél eléréséhez szükséges időszakot. (Állítólag heti 0,5 kilóval érdemes számolni.)

Bárcsak én is így tettem volna az elejétől kezdve, akkor nem kéne még jó pár héttel tovább "harcolnom" az áhított -20 kilóért! (Jelenleg -17-nél tartok).

Igyál vizet!

Komolyan, ez annyira nem nagy cucc, és mégis rengetegen ennyit sem bírnak megtenni saját maguk érdekében. Hidd el, sokkal könnyebb leerőltetni azt a nyomorult plusz két pohár vizet a torkodon, mint még egy hónapot rádobni a szigorú étrended betartására! A víz ugyanis segít mindenféle lebontó, felszívódó mechanizmust. Nem mennék bele ennek a magyarázgatásába, mert nem vagyok orvos. Én is csak olvastam erről, PLUSZ meg is tapasztaltam.

Forrás: Shutterstock

2. Zöld tea a barátod

Most attól is megkíméllek, hogy részletezzem, mennyire nem tesz jót az emésztésünknek a modern étrend, az ülő munka és a passzív stressz. De hidd el, nem árt kicsit megtámogatni! Ne legyél hülye, hogy mindenféle hashajtóval érd ezt el! A zöld tea viszont tök jó természetes és egészséges alternatíva erre. (És összekötheted az 1-es ponttal. Ez az igazi 2in1!)

3. Ne lefekvés előtt 10 perccel vacsizz!

Önmagában ez a "ne egyél este 6 után, és fogyni fogsz" dolog több sebből vérzik. Eleve nem mindenki ugyanakkor fekszik. Inkább a "1,5-2 órával lefekvés előtt egyél utoljára" lenne a helytálló. De még önmagában ettől sem fogsz fogyni!!! Ahhoz kell egy megfelelő étrend, és hogy annak a napi utolsó étkezését ne félálomban költsd el. És akkor VALAMENNYIVEL többet fogsz fogyni, mint amúgy. És sok kicsi sokra megy!

4. Aludj eleget!

Franc tudja miért, azokon a heteken, amikor különösen kialvatlan voltam, meg sem moccant a súlyom. Pedig ugyanúgy táplálkoztam, mint a "kipihent" heteken - és akkor azért volt mérhető eredménye az erőfeszítéseimnek.

Forrás: Shutterstock

5. Ne éhezz!

Jelentem, tényleg ilyen kis trükkös a szervezet! Ha ugyanazt a kajamennyiséget szépen egyenletes elosztottam a nap folyamán, és úgy vittem be, akkor öröm volt a mérlegre állni. Ám ha rohangálós héten voltam túl, amikor néha egy fél nap is eltelt két étkezés között, akkor bizony dühös voltam a heti méredzkedéskor.

6. Mozogj kicsit!

Tudom, már most utálod ezt a "jó tanácsot". De ha reggel csinálsz 20 felülést és 20 guggolást, akkor már májusban abbahagyhatod a diétázást. Június-július helyett. Mert fagyi nélkül átvészelni a fél nyarat egyáltalán nem vicces.

7. Ne pánikolj!

Mondjuk, ettől gyorsabban fogyni nem fogsz, de legalább a kudarctól megkímél: az van, hogy a ciklusod utolsó hetében a hormonjaid miatt a levegőtől is hízol. Ne ijedj meg, ez főleg vizesedés, ami a menzeszed 3.-4. napján eltűnik majd, és hirtelen nagyot ugrik lefelé a mérleg. ;)

Forrás: Shutterstock

+1. Ne figyelj a nagyokosokra!

Ha ezt a tanácsot nem tartod be, nem lesz hosszabb a nagy menet, de annak fog tűnni. Szóval ne hagyd, hogy mindenki belepofázzon a fogyásodba! Én feltételezem rólad, hogy értelmes, felnőtt ember vagy, aki nem valami eszement, éhezős "10 kiló két hét alatt" típusú egészségromboló diétát választott magának.

Szóval, ha működik a dolog, és nem vagy olyan gyenge, mint egy kismadár, és nem is egy kínai webshopból rendeltél fogyibogyókat, akkor ne figyelj a kéretlen tanácsokra! Ha neked a szénhidrát diéta működik, akkor a kalóriaszámlálók fognak beléd kötni, a salátázókba meg a ketogén diéta hívők - és fordítva. Engedd el!

Nyitókép: Shutterstock

    Ezt olvastad már?