5+1 tipp, hogy ne pusztulj bele a másnaposságba!

Túlóráztattad tegnap a májadat? Viccesnek tűnt meginni másfél üveg vodkát, ma viszont már a poklot is pokolra kívánnád? Akkor nincs mese: be kell vetni néhány trükköt, nehogy az egész napod a vécécsésze ölelgetésére menjen rá. A következő módszerek hosszú évek tapasztalatai alapján lettek kifejlesztve.

1. Előzd meg a bajt!

Bizonyára ismered az érzést: lefeküdnél aludni, de olyan, mintha beletették volna a fejed egy betonkeverőbe. Márpedig ha minden forog körülötted, úgy nehéz szunyálni - szóval, sajnos idő előtt meg kell kezdened a kijózanodást. Irány a zuhany! Legalább negyed órára állj alá, úgy, hogy lehetőleg a fejedet is érje víz! (Extra tipp: próbálj meg nem elaludni közben!) Készíts egy másfél literes üveget az ágyad mellé, és igyál annyi vizet, amennyi beléd fér - az előző pár órában úgysem volt kifogásod a folyadékok ellen...

2. Gyorskaja + kóla

Tudom, kólával tök jól lehet vécét pucolni, de a tegnapi nap után ne te légy az egészséges életmód álszent védőangyala! A benne lévő szénsav megbüfögtet, a gigantikus mennyiségű cukortól pedig magadhoz térsz. Ami pedig a gyorséttermi fogásokat illeti: létezik egy mítosz, miszerint hányáscsillapítót tartalmaznak - feltűnt már, hogy lazán benyomsz négy sajtburgert rókázás nélkül? Akár igaz, akár nem, ezek a műanyag kaják jól jönnek másnaposság esetén.

3. Friss levegő

Kell ehhez bármit is hozzáfűzni? Ha levegőzni szeretnél, mindenképp fogadd meg az előző pontban foglaltakat: a gyorséttermekben ugyanis az is jó, hogy nem a szobádból nyílnak, így ki kell menned a lakásból. Egy kis mozgás visszahoz az élők sorába, a friss levegő pedig oxigént juttat az - egyelőre még nem túl pengén működő - agyadba. Ez persze nem azt jelenti, hogy futással kezdd a napot, de egy ötperces séta kifejezetten jót tehet.

Forrás: Shutterstock

4. Tea és gyümölcslé

Sok tea amúgy is nyugtató hatású - a gyömbér és a borsmenta viszont különösen segítenek. Mindkettő csökkenti a hányingert és a gyomorfájást. A gyümölcslé fogyasztását pedig egyenesen kötelezővé tenném másnaposságra: azon túl, hogy vitamindús, az alkohol távozását is felgyorsítja a szervezetedből. A savas narancslevet viszont nem ajánlom, mert abban nem lesz köszönet!

5. Rántotta és gyümölcssaláta

Nincs lelkierőd az elkészítésükhöz? Kérd meg édesanyádat vagy a lakótársadat - esetleg a szexi pasit, akit felvittél magadhoz tegnap -, hogy csillogtassa meg konyhai tudását! A tojás segít helyreállítani a máj működését és csökkenti a fejfájást.Egy kiviből és banánból elkészített gyümölcssali pedig azt a kálium mennyiséget pótolja a szervezetedben, amit tegnap a kocsmában felejtettél...

+1 Tanulj az oroszoktól!

Ha tegnap kemény csaj voltál, nem puhulhatsz el másnapra sem. Ne légy szívbajos, vegyél példát az oroszokról: igyál egy kis kovászos uborka levet, ez pótolja az elvesztett elektrolitokat. Jó hír, hogy már fél deci is elég belőle a "gyógyuláshoz". Az orosz nőkről is példát vehetsz: ők kefirrel vagy ayrannal (sós joghurt) kezelik a másnaposságot.

A legjobb persze, ha megelőzöd a bajt és csak mértékkel iszol. Azt mondod, ez annyira várható el tőled, mint kezdő sofőrtől a zökkenőmentes parkolás? Nem baj - csak készítsd el a fenti csodaszereket, hogy kéznél legyenek!

Forrás: Mudra László
SHE.HU Kibeszélő!
Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Katt IDE, és mondd el nekünk!

Nyitókép: Shutterstock

    Ezt olvastad már?