internet kibeszélő magazin szánalmas Nyiri Zsuzsi postok unalmas közléskényszer postolás megosztás
Döbbenten nézek egy facebookos képet: egy szelet sajttorta kornyadozik rajta, jellegtelen környezetben, olyan elrendezésben, ami a képalkotás összes szabályát felrúgja. Alatta a poszt üzenete: "nyami" - vagy valami más eredeti gondolat...

Jó esetben hibátlan helyesírással. Mellette a kötelező agyonkoptatott tag, például #happywifehappylife. Ismerős? Az egy dolog, hogy a kép pocsék - nagyobb baj, hogy a poszt minden gondolatot nélkülöz: hiányzik a történet, a valódi személyesség. Csak annyit tudunk meg belőle, hogy posztolója se nem eredeti, se nem vicces, és az élete is dögunalom. Ennek ellenére ő a 21. század leglelkesebb tartalomgyártója...

#semmitmondóvagy

A régi mesterek különleges témákat választottak a műveikhez: nagy vezetők, mitikus alakok és istenek történeteit örökítették meg. A középkor végétől jelentek meg azok az alkotók, akiket az átlagember élete érdekelt. Szeretettel vagy iróniával szemlélték, esetleg komolyan bírálták az "új" hőst, és a korabeli társadalomról beszéltek rajta keresztül.

A valódi kisemberek valódi hangja nem jutott el tömegekhez, hiszen nem volt meg hozzá a kellő tudásuk vagy hatalmuk - így sokáig csak mellékszereplők maradhattak az emberiség kultúrtörténetében. Egészen mostanáig... Mert eljött a kor, amikor az átlagember - akinek se tudása, se ízlése - végre beleordíthatja az ő kis életét a nagyvilágba.

#tízévekicsimmelegyüttörökkészeretlek

Az ismerős fontos életeseményt ünnepel: a csárdában, fagyival a kézben, vagy egy piramis tetején - a lényeg, hogy elkészült a megfelelőnek szánt kép, ami megviheti a hírt az internet népének. Nincs is ezzel baj, hiszen mi, emberek szeretjük megosztani egymással az örömöt, bánatot - csak már megint az a fránya kivitelezés: a tucatkép, a tucattag és az unalomig ismert gondolat... Ezek együttállása miatt a szép ünnep csak egy újabb közhellyé silányul az ismerősök üzenőfalán.

Szóval, ha már posztolsz - ami sosem kötelező -, tudatosan tedd azt!

Mit szeretnél üzenni magadról? Ha csak annyit, hogy bezabáltál egy szelet sajttortát, vagy idén is megkaptad a szokásos csokrot az évfordulóra, akkor ne nyomd meg a küldés gombot! Elárulom: így, ebben a formában a híred senkit nem érdekel (oké, anyukádat igen, de neki küldheted személyesen is).

Forrás: Shutterstock

Okos felülethez okos felhasználót!

Reggel felkelsz, belenézel a tükörbe, és felteszel egy könnyű sminket, vagy előkapod a szakállvágó ollót - miért? Mert igényes vagy magadra, és szeretnéd a szebbik arcodat mutatni. Kezeld ugyanilyen gondossággal a közösségi média felületeidet, mert ezek is hozzájárulnak a személyiségedről alkotott képhez - ráadásul, amit egyszer feltöltesz, az örökre ott is marad.

Évekkel ezelőtt kép készült arról, ahogy a bárpultnál részegen fogdosod a melletted álló csajt vagy pasit, és a nagy mámorban még ki is tetted azt az Instára. Azóta is ott van, ízléses bizonyítékául szórakozási kultúrádnak, humorodnak, a nőkről-férfiakról alkotott véleményednek - és még panaszkodsz, hogy senkivel nem jön össze egy komoly kapcsolat?!

Valakinek üzlet, valakinek szórakozás: de a hatása ugyanaz!

Az internetes jelenlétükből sokan dúsgazdag üzletet csináltak: ők tudatosan, pontos elképzelések mentén építgették a profiljukat, amíg eljutottak a sokezres követőbázisig és haszonig, amit ez jelentett. A nagy többségnek viszont csak hétköznapi szórakozás maradt a közösségi média - ami nem jelenti azt, hogy eszementen posztolni kell. Ha nincs eredeti vagy fontos témád, különleges ötleted vagy humorod, akkor ne szemeteld tele a világhálót!

Nem véletlen, hogy manapság az eredetiség lett a legértékesebb dolog az online térben...

Nyitókép: Shutterstock

Mondd el Te mit gondolsz!

Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Csatlakozz a SHE Kibeszélő Facebook csoportunkhoz és mondd el nekünk!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.