reklám nők Petrás Lilla CBA tárgyiasítás szexista
Tele a net a CBA új reklámjával. Pontosabban azzal, hogy tiltakoznak ellene. Mert szexista, mert ízléstelen, mert rossz üzenetet hordoz. Mert káros.

Röviden Icuka - Bach "van az a pénz" Szilvia - megint rappel. Méghozzá arról, hogy minden nyárhoz, nyaraláshoz szükséges kellék beszerezhető a CBA saját márkás termékeiből. Közben vékony lányok bikiniben csinálnak mindenféle (nevetségesen) szexi dolgot. Mondjuk fél siker, hogy legalább nem szilikon macák, hanem simán csak csinos lányok mélytorkozzák a fagyit, tejfölt nyalnak a szájukról, illetve röplabdáznak, amit a kamera csak "seggközeli" állásból tud közvetíteni. (a reklám ezen verzióját a cikk megjelenése után eltávolították a videómegosztó portálokról - a szerk.)

Ez nyilvánvalóan valami poén akar lenni. A 90-es évek rap klipjei épültek erre a sémára: csöcsös csajok közönségesen szexiskednek. És mivel Icuka (meg Kasszás Erzsi) elvégre paródia karakterek, hát erre lehetne ártatlan paródiaként is tekinteni.

Igazából még örülhetnénk is annak, hogy a nők tárgyiasítása már olyan nevetséges elképzelés, hogy csak nevethetünk rajta. De nincs így. Nézzünk meg bármilyen muzsikatévés "videoklipet" vagy fellépést: minimum egy alulöltözött, túlsminkelt lány tuti tekergőzik a háttérben. Szóval ez még nagyon is aktuális. Sőt, épp mostanában kezdene oda jutni a társadalom, hogy talán átbillen a dolog "csökkenő tendenciába". És erre pont most hozzuk vissza a távoli "zene- és szórakoztatóipar" berkei közé visszaszorított szexizmust a hétköznapokba (pl. a bevásárlásba).

Ide idézném a South Park sorozat egyik bölcs tanulságát: az 50 éves szabályt. Csak olyanon szabad röhögni, ami 50 éve nyomtalanul elmúlt. Most azt az egyszerű példát hoznám fel, hogy a boszorkányüldözéssel szabad viccelődni, a klímakatasztrófával nem. Na, a nőkkel kapcsolatos szexizmus kb 70%-os szinten van kigyomlálva - és az is csak jobb helyeken.

Vagyis kedves CBA! Még nincs 2 éve, hogy a #metoo botrány kirobbant. Vagyis még csak két éve MERNEK egyáltalán beszélni a nők arról, hogy őket zavarja, ha szexuális tárgyként kezelik őket. Igazából ízléses lenne megvárni, amíg ez teljesen a múltba vész, és onnan számolni az 50 évet, de a ti kedvetekért csalhatunk egy kicsit: ez a reklám 48 év múlva lesz vicces. Addig süllyesszétek el valamelyik fagyasztóba, két fallikus formájú jégkrém közé.

Bár újfent attól tartok, hogy ez nem egy rosszul sikerült geg, hanem pont az volt a célja a CBA-nak, hogy mindenki erről beszéljen. És, ha valóban így volt, akkor pedig tényleg szégyelljék magukat. Illetve - mivel a vállalatok profit orientáltak, és szívesen szégyellik magukat bármiért, ami hasznot hoz - példastatuálásként nem ártana, ha betiltanák ezt a reklámot, és kidobott pénzként jelentkezne a költségvetésükben.

Illetve, ha a CBA marketingesei közül egy is olvassa a cikkem, kérem, írja már meg nekem privát üzenetben, hogy eleve mit várnak ettől a "proli karakteres paródia sorozattól". Oké, hogy felrobbantja a netet, de szerintem az emberek nem az alapján választanak boltot a bevásárláshoz, hogy mi robbantotta a netet, hanem hogy mi van közel, minek az áraival, minőségével elégedettek. Nekem pont egy CBA van közel. Amúgy éppenséggel elégedett is lennék vele, de ha nyílna egy másik bolt a sarkon, oda mennék. Icuka miatt.

Vagyis nyerni nem sokat nyertek vele, de az arculatotoknak annyit árt hosszú távon, hogy nem értem, miért éri meg nektek fullba tolni a kretént...

SHE.HU Kibeszélő!
Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Katt IDE, és mondd el nekünk!Forrás: Mudra László

Nyitókép: Shutterstock/ Youtube

Mondd el Te mit gondolsz!

Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Csatlakozz a SHE Kibeszélő Facebook csoportunkhoz és mondd el nekünk!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.