interjú jövőkép Lovay Fruzsi Budavári Fülöp influencer tinédzser
A Be Social egy idei felmérése szerint hazánkban ma minden negyedik tinédzser influenszer szeretne lenni. Ez vajon mit árul el a társadalmunk fejlődéséről? Milyen jó és rossz következményeket okozhat a jövőben? Egyáltalán mit jelent a mindennapokban infulenszernek lenni?

Erről beszélgettem Budavári Fülöppel, aki igencsak jól ismeri ezt az életformát, hiszen ő is influenszerként tevékenykedik.

- Te mit gondolsz arról, hogy a tinik nem orvosnak, ügyvédnek vagy énekesnőnek készülnek álmaikban, hanem influenszernek? Ajánlanád ezeknek a tiniknek, hogy ezt válasszák első számú foglalkozásuknak?

- Azt gondolom, hogy ezt nem lehet foglalkozásként választani. Amennyiben valaki örömmel foglalkozik a social mediával szabadidejében, azzal megeshet, hogy influenszerré válik. És ha ez megtörténik az illetővel - és még élvezi is - akkor miért ne? Ilyenkor adott a kérdés, hogy elkezdje-e minden idejét ennek szentelni. Sokakban ellenérzést vált ki, ha valaki kvázi megélhetési influenszerként tevékenykedik, mert ez valóban megölheti a hitelességét - viszont gondolj bele, ha valaki minden idejét erre szánja, valamiből meg kell élnie.

Forrás: Instagram/iamfulop

- Azt nyilván mindenki látja, hogy mik ennek a lehetőségnek az előnyei - és mivel bőven vannak pozitív hozadékai, így nem csoda, hogy sokak számára kecsegtető ötlet. De ha meg kéne nevezned mondjuk, 5 dolgot, amit nem szeretsz az influenszerkedésben, akkor mik lennének ezek?

- Amíg valamivel hobbiként foglalkozol, addig nem igazán látod a negatív hatásait. Viszont ha már munkaként tekintesz rá, megjelennek olyan tényezők, amikkel kevéssé örömteli foglalkozni. Például ránehezedik egyfajta presszió (nyomás - a szerk.) az influenszerekre, mind az algoritmustól, mind a követőktől, hogy folyamatosan posztoljanak valamit - különben hanyatlani fog az őket övező érdeklődés. Másrészt nyilván mindig egyre többet és többet kell mutatnod magadból, az életedből az embereknek, mert van egy bizonyos információ éhségük. Ezt elégíted ki a posztjaiddal, kvázi eteted őket. És ez a fajta "kell" érzés okozhat nehézséget azoknak, akik valóban munkaként tekintenek az influenszerségre.

Illetve ebből a tevékenységből kifolyólag sok új emberrel ismerkedem meg, amit általában nagyon élvezek. De mondjuk, egy introvertáltabb napomon - amikor magammal is nehezen állok szóba - nehéz erőt venni magamon és érdeklődően viselkedni mindenkivel, minden szituációban.

- Szerinted van alsó korhatár, ami alatt nem szabad ebbe belekezdeni? Olyanokra gondolok, hogy például egy 15 éves vajon meg tud birkózni egy esetleges ismertséggel? Vagy netán a kudarccal? Nem beszélve a negatív kritikáról, ami ugyanúgy el tudja torzítani a fiatalok önképét, mint a túlzott elismerés.

- Erről igazából nem tudok okosat mondani. De az biztos, hogy egy fiatal, még ki nem fejlődött személyiségben a közösségi médiából érkező impulzusok sokszor drasztikusabb hatást váltanak ki. Ezt hivatott tompítani, kompenzálni a szülő. Az is tény, hogy aki kiáll a nagyközönség elé, az kap hideget, meleget. Az a 15 év körüli fiatal, aki belekezd ebbe, nem biztos, hogy tudatában van annak, ami az ismertség következtében vár rá - ez pedig akár veszélyt is jelenthet.

Forrás: Instagram/iamfulop

- Te szoktál kapni negatív kritikákat? Ha igen, mi a bevált recept arra, hogy ne vedd magadra idegenek beszólásait, szidalmazásait?

- Szoktam kapni, de szerencsére ritkán. Amikor mégis, akkor egy - szerintem - vicces visszakommenttel veszem el az élét. A kritikával egyébként nincs problémám, ha értelmes, netán még szellemes is. Az értelmetlen pocskondiázásnak már kevésbé látom relevanciáját. Számomra a negatív kommentek nem igazán terhesek, mert a többségükön csak mosolygok egyet. Valamint általában kárpótol az engem övező szeretet, de nyilván sokakat még így is megviseli megvisel egy-egy beszólás.

- Te hogyan csöppentél bele az influenszerkedésbe? Kifejezetten célod volt, hogy ezzel hivatásszerűen foglalkozz, vagy csak úgy ez felé sodort az élet?

- Kezdetben modellkedéssel foglalkoztam. Ekkor feltöltöttem a portfóliómat, amit szerettek az emberek. Aztán egyszer csak átalakult ez a folyamat egy tartalom készítésbe, az egymástól független képek felpakolgatása helyett.

- Milyen céljaid vannak ezzel kapcsolatban a jövőben? Mi motivál arra, hogy növeld a követőtáborod minden nap?

- Nem feltétlen célom, hogy drasztikusan növeljem a követőtáboromat. Azt gondolom, hogy az, amit nálam látnak az emberek, inkább egy réteg ízlése. Biztos vagyok abban, hogy ha szerenték, sokkal inkább meg tudnék felelni a fiatalok közízlésének, viszont én inkább maradok a nekem tetsző tartalomnál. Az viszont hatalmas motiváció, hogy rengeteg üzenetet kapok mondjuk, olyan céllal, hogy valakit köszöntsek fel a születésnapja alkalmával. Egy-egy ilyen telefonhívás során előfordul, hogy elsírják magukat az adott személyek, annyira örülnek nekem. Ez kifejezetten jólesik.

Összességében tehát influenszernek is csak addig jó lenni, amíg nem muszáj - bár ez igaz más szakmákra is. Amiben viszont különbözik a többi hivatástól, hogy egyáltalán nem mindegy, mikor kezdünk bele. Ez a tény főleg a szülők számára jelent gondolkodni valót, hiszen ők azok, akik - hellyel-közzel - befolyásolni tudják a tinik érdeklődését, személyiségfejlődését. Elzárni őket a közösségi médiától túlzás, ahogy felügyelet nélkül hagyni is. A legfontosabb üzenet most is az, hogy beszélgessünk a gyerekeinkkel, és lehetőleg ne fordulj le a székről látványosan, ha a csemetéd azt mondja, influenszer szeretne lenni.

SHE.HU Kibeszélő!
Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Katt IDE, és mondd el nekünk!Forrás: Mudra László

Nyitókép: Instagram/iamfulop

Mondd el Te mit gondolsz!

Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Csatlakozz a SHE Kibeszélő Facebook csoportunkhoz és mondd el nekünk!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.