Edd magad fiatalra - vagy csak kend magadra az uzsidat! ;)

Az étkezésed nagyon fontos szerepet játszik a bőröd, a hajad és a körmeid állapotában, rövid és hosszú távon is. A tiszta, nyers ételek - így a gyorsabb anyagcsere - és a megfelelő mennyiségű folyadék fogyasztása stabil alapot nyújt a szépségápolási szokásaidnak.

Ha eltérsz a szokásos ételektől, nehezebb lesz visszarángatni a bőröd eredeti állapotába, mintha a szokásos termékeket váltottad volna le. Néhány gyümölcsre, zöldségre és gabonafélére nem csupán a megfelelő táplálkozásban, hanem közvetlenül a szépítkezésben és a bőröregedés megelőzésében is számíthatsz! Ezeket a növényeket pépesítve, turmixolva, keverve vagy elegyítve 100%-ban natúr és friss pakolásokat gyárthatsz magadnak.

Avokádó

Az avokádó többszörösen telítetlen zsírsavakat tartalmaz: ezek az úgymond "jó" zsírok. Segítik a sejtvédelmet, a sejtregenerációt, és megelőzik a szív- és érrendszeri problémákat. Magas olajtartalma miatt kiválóan ápolja a száraz bőrt.

TIPP: Krémesre keverve, önmagában használd puhító, hidratáló arcpakolásként!

Forrás: Getty Images/iStockphoto/Guvendemir

Barack

Ez a gyümölcs rengeteg vitamint - A, C, B1, B2 - és ásványi anyagot - kalcium, foszfor, nátrium - tartalmaz. A felsoroltak mellett még a különleges retinolt is, amely védi a hámsejteket, és elősegíti regenerációjukat.

TIPP: Külsőleg hámlasztó, feszesítő hatása van: a barackot pépessé téve keverd joghurttal, majd hagyd fenn 15 percre az arcodon!

Eper

Erősíti a bőr kötőszöveteit, ezáltal megelőzve az öregedés első jeleit. Magas antioxidáns tartalmának köszönhetően sok mindenben kiemelkedő: megelőzi a szembetegségeket, és enyhíti a reumás fájdalmakat is.

TIPP: Ránctalanító és C-vitamin tartalma miatt ragyogásfokozó hatású: pépesítsd, majd keverd mézzel és joghurttal, majd használd arcpakolásként!

Kivi

K-vitamint tartalmaz, amely fontos szerepet játszik a véralvadás szabályozásában. Vitaminjai elősegítik a sejtek megújulását, és csökkentik a vérnyomást.

TIPP: A szépségápolásban is jeleskedik: natúran csökkenti a szem alatti karikák puffadtságát, emelett narancslével, olívaolajjal és joghurttal keverve hámlasztó hatású, frissítő arcpakolást kapunk.

Forrás: Getty Images/iStockphoto/Amarita

Mangó

Tele van szuper vitaminokkal és ásványi anyagokkal: A, B1, B2 és E-vitamin, béta karotin, foszfor, kálcium, nátrium és magnézium is található benne.

TIPP: A benne lévő enzimeknek köszönhetően hámlasztó hatású, pépes állagának köszönhetően önmagában is használhatod arcpakolásként.

Papaya

A papaya - bár zsíros jellegű - segít csökkenteni a koleszterinszintet, és a szívbetegségek ellen is védelmet nyújt. C-vitamin tartalmának köszönhetően halványítja a ráncokat, elősegíti a kollagén- és elasztinrostok termelődését, ezzel feszesebbé varázsolva a bőrt.

TIPP: Pakolásként használva revitalizáló és hámlasztó hatású, önmagában és mézzel keverve is használhatod.

SHE

Zabpehely

B-vitamin tartalma segíti a sejtregenerációt, a kalcium pedig erősíti a csontokat és a fogakat, továbbá csökkenti a csontritkulás kockázatát. Természetes lúgosító hatásával megköti a savasodást.

TIPP: A bőrre nyugtató és hidratáló hatással van: a fürdővizedbe egy maréknyit keverve remekül puhítja a bőröd, továbbá arcpakolásként is használhatod. Zsíros bőrre mézzel, szárazra joghurttal, ráncok ellen pedig tojásfehérjével keverve hozhatod ki belőle a legtöbbet.

Töltsd fel a hűtőd! ;)

Nyitókép: iStockphoto

    Ezt olvastad már?