A rossz alvók 5 utolsó mentsvára

Piszok rossz alvó voltam már gyerekként is. Nyilván egy kisbabával az élet soha nem egyszerű, de a családi történetek szerint én bőven túlszárnyaltam a tesóimat. És sajnos hiába teltek az évek, a helyzet nem igazán javult.

Édesanyám legnagyobb bánatára egészen kiskamasz koromig erősítettem a rossz alvók táborát. Ezt már csak tetézte, hogy mindkét szülőm vérbeli mormota volt, és egyáltalán nem tudták, hogy mit kellene kezdeni a helyzettel. A gyógynövényes tuti tippektől a népi hiedelmeken át az orvosig mindennel próbálkoztak. Mondhatni küzdöttünk, mint disznó a jégen. Aztán a kamaszkor meghozta az áttörést. Habár kicsit átestem a ló másik oldalára: egész álló nap csak aludtam volna.

A lényeg a lényeg: a gyerekkori alvásproblémám a felnőttkor küszöbén újra felütötte a fejét. És nincs is annál idegőrlőbb, mint feküdni a gondosan besötétített szobában, a frissen mosott (mert ez is tuti tipp) ágyban, és tehetetlenül nézni, ahogy ébren telnek az alvásra fordítható értékes percek.

Forrás: Shutterstock

Van azonban pár trükk, amivel segítheted az álommanók munkáját.

1. Tüntesd el az órákat!

Komolyan. Tudom, hogy nehéz, de hidd el, nem lehetetlen! Ne nézegesd sem telefonon, sem egyéb eszközön az időt! Bőven elég, ha időben lefekszel, beállítod az ébresztőt reggelre, és ennyi. Nem kell azon stresszelni, hogy már 3 órája fekszel, és az álmosság helyett egyre éberebb leszel. Ez tényleg nem vezet sehová.

A megőrülés helyett veregesd meg a vállad:

  • Időben ágyba kerültél, ami a mai rohanó világban becsülendő.
  • Nem nézed az órát! :-)
  • Oké, nem alszol, de a tested pihen. Hidd el, ez is hozzátesz ahhoz, hogy feltöltődj!
  • Van időd szép dolgokon gondolkodni. Kutass az emlékeidben! Vedd sorra az elmúlt évek pozitív eseményeit!

2. Vegyél egy macskát!

A négylábú doromboló kedvencnél nincs jobb alvássegítő. Kutatások is alátámasztják, hogy a macskák dorombolása ténylegesen jó hatással van az emberi szervezetre. A legszebb az egészben, hogy bár a cicák igen öntörvényű lények, ha megérzik, hogy baj van, akkor egyből ott teremnek. Az már egy másik kérdés, hogy ha rémesen elkapatod, akkor simán lehet, hogy a legszebb álmodból fog majd felébreszteni. Nem direkt! Csak olyan macskásan. Kicsit átgyalogol rajtad, hopp, ugrik egy nagyot az ablakpárkányra, vagy éppen előkeríti a leghangosabb játékát. Na, ez a hátulütője. De az esetek többségében igazi stresszűző és alvássegítő "jószolgálati nagykövetek".

Forrás: Shutterstock

3. Űzd el a stresszt!

Találd meg azt a mozgásformát, tevékenységet, ami megnyugtat! Legyen az festés, gyurmázás, futás, biciklizés, főzés, takarítás, meditáció. Bármi, ami kizökkent a napi mókuskerékből, és elűzi a fejedből a "Mit felejtettem el? Jaj, te jó ég, biztos kihagytam valamit!" gondolatokat. Legyen valami, ami rólad szól, érted van, téged tölt fel. Mert az borítékolható, hogy ha lenyugtatod az idegszálaidat, akkor könnyebben jön álom a szemedre.

4. Mézes tej

Tudományosan is alátámasztott, hogy a mézes tej, de főleg a tejben megtalálható triptofán névre hallgató esszenciális aminosav megnyugtat, tehát elősegíti az elalvást. (Ezért fordulhat elő, hogy az oly népszerű tejeskávék is elálmosítanak.)

Forrás: Shutterstock

5. Egy kis összebújás

Direkt nem azt írom, hogy szexelj. A pasik előnyt élveznek ezen a téren, mert nekik tényleg segíti az elalvást egy gyors numera is. De a csajoknál ez nem feltétlenül ennyire egyértelmű. Azonban egy meghitt esti fürdő utáni szeretkezés garantáltan sokat tehet a könnyed álomba szenderülésért. Ha meg mégse jönne össze az alvás, akkor két hatalmas ásítás között tudatosíthatod, hogy milyen bizsergető orgazmusod volt éjjel. :-)

Nyitókép: Shutterstock

    Ezt olvastad már?