Tippek egy fitneszversenyzőtől: Így maradj formában a nyaraláson!

Hogy férhet meg együtt a nyaralás és a diéta? Amikor elutazol pihenni, akkor is muszáj fogyókúrázni? Nem, dehogy!

Inkább arról van szó, hogy egy egészséges életmódot mindenhol, minden körülmények között képes legyél tartani. Így nem arról fognak szólni a nyaralás utáni heteid, hogy bűntudatod van, alacsony kalóriás étrendekkel és a rengeteg mennyiségű kardióval gyötröd magad.

Mint fitneszversenyző és életmód-tanácsadó, én is rengeteget gondolkoztam, hogy mi lehet erre a megoldás. Többször beleestem abba a hibába, hogy lementem a jól ismert svédasztalos reggelihez, és alig tudtam elhagyni az éttermet, úgy bekajáltam. Ez rányomta a bélyegét az egész napra, és a "már úgyis minden mindegy" elvet követve az ebéd és a vacsi sem zajlott másképp - estére pedig már szörnyen éreztem magam.

Szerencsére az utóbbi években már nem így van, mivel kidolgoztam egy saját rendszert arra, hogyan érezzem jól magam a nyaraláson, és legfőképp, utána se kelljen rosszul éreznem magam. Tehát a fő kérdés: mire figyelj a nyaraláson, hogyan maradj formában úgy, hogy a kecske is jóllakjon és a káposzta is megmaradjon - és közben jól is érezd magad?

Az első fontos mozzanat: mit tegyél a bőröndödbe?

Ami az én bőröndömben mindig elsőként landol, az a sportos ruházat. Ne legyen semmi akadálya a hosszú sétáknak, egy kis átmozgatásnak, esetleg aktív sportolásnak! Dobd be a kedvenc kulacsodat is a bőröndödbe, hiszen a folyadékbevitel rendkívül fontos, főleg a nagy melegben. Ráadásul, ha sok vizet iszol, az eltelít, így kevésbé fogsz nagy szemekkel a jégkrémek előtt ácsorogni. Szóval, vidd magaddal a kulacsod, vegyél a helyi boltban egy citromot, facsard a vízbe, tedd a hűtőbe, és máris kész a frissítő, egészséges limonádé!

Forrás: Shutterstock

A hűvösebb estékre vigyél magaddal egy-két filter teát! Ami különösen hasznos lehet ilyenkor, az a csalántea, a borsmenta levél vagy az orvosi citromfű levél. Mindegyik kiváló puffadásra, szóval, ha esetleg úgy hozza az élet, hogy nagyon bekajálnál, akkor ezek mindenképp a segítségedre lesznek.

Ami még hasznos lehet, az egy műanyag dobozka. Na nem azért, hogy csirkét, rizst és brokkolit pakolj bele, hanem hogy megelőzd a hirtelen felindultságból történő bezabálást. Ha viszel magaddal egy műanyag dobozkát, tehetsz bele friss, hűtött gyümölcsöket, esetleg tudsz magadnak zabkását készíteni, olajos magvakat beledobálni. Bármit, amit szeretsz, és tudod róla, hogy csökkenti az éhséged, de mégis egészséges nasi.

És a TITOK, ami nekem bevált az évek során, az a 2+2-es szabályom.

A 2+2-es szabály azt jelenti, hogy két diétás és két szabadon választott ételt eszem egy nap. Ez a gyakorlatban nálam így néz ki:

  • Reggeli: Sok zöldség valamilyen fehérjeforrással, például főtt tojás paradicsommal, uborkával és salátával. Ez megadja a kellő napindító löketet, könnyed, energikus leszek tőle.
  • Ebéd: Általában ez az egyik szabadon választott ételem, például egy pizza vagy valamilyen tésztaféle. Próbálok ehhez is mindenképpen zöldséget enni, hiszen tovább fogom bírni a nap hátralévő részét a zöldségekkel bevitt rostokkal.
  • Uzsonna: Ez a másik szabadon választott ételem, ami tuti biztos, hogy egy édesség. Egy fagyi, egy süti, egy csoki, bármi, amit megkívánok. Természetesen ez lehet sós is, de semmiképp sem főétel, hanem inkább valamilyen nasi.
  • Vacsora: Ilyenkor boldogan visszatérek a salátához és valamilyen sült húshoz, ami általában csirkemell vagy valamilyen tengeri herkentyű grillezve.

Így néz ki a 2+2-es szabály, tervezhető, élvezhető, és a legfontosabb, hogy nem a megszorításokra koncentrál, hanem arra, hogy igenis egyél, igyál, élvezd a nyaralásod és a mindennapjaid! Ez a te életed.

Pagonyi Andrea

Forrás: Mudra László
SHE.HU Kibeszélő!
Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Katt IDE, és mondd el nekünk!

Nyitókép: Shutterstock

    Ezt olvastad már?