5 tévhit a főzésben, amik sunyin hizlalnak!

A krumplipüré szerinted sem ér semmit egy csomó vaj és tej nélkül? A krémlevest pedig el sem tudod képzelni tejszínmentesen? Pislogsz, hogy miért hízol, hiszen napok óta csak cukkinikrémlevest eszel? Tisztázzunk néhány tévhitet az egészséges táplálkozás kapcsán!

Nem, nem kell mindent teletolni ilyen-olyan adalékokkal! Évek óta a „natúr főzés" híve vagyok, és határozottan egyetértek az olaszokkal, akik azt mondják, hogy maximum öt összetevő lehet egy ételben, ha ennél több van, az már nem olasz konyha.

Nézzük, mit mivel helyettesítsünk vagy egyszerűsítsünk:

1. Liszttel, vagy tejszínnel sűrítünk minden krémlevest.

Hatalmas a kérdőjel a fejemben: MIÉRT? Elég a zöldség és a víz adta lehetőségekkel játszani. Ja, és a vegetát is hagyjuk ki a képletből, nem attól lesz színe a levesnek! Ha apróra vágott sárgarépát egy kevés olívaolajon elkezdesz pirítani, az hamar levet enged, aminek sárgás színe lesz.

Ha ez megvan, akkor mehet rá a zöldség (brokkoli, cukkini, édesburgonya stb). Amint beletetted a zöldségeket, megfűszerezheted és felöntheted vízzel. Nem kell sok víz, csak annyi, hogy ellepje a zöldségeket. Teljesen puhára főzöd, majd annak megfelelően adagolod a vizet, hogy mennyire akarod sűrűre a levest. Krémesre turmixolod, és kész is van.

Utána persze még lehet fűszerezni. De semmi adalékra nincs szükség, csak vízre, zöldségre, sóra. Egy kis fokhagyma pedig minden levesnek jót tesz.

2. A püréket szintén felesleges felütni vajjal vagy tejjel.

A jól megfőtt zöldségeket - igen, a püré nem csak burgonya lehet - sózd meg, majd egy fél deci növényi tejjel turmixold össze, de ha igazán natúrra szeretnéd készíteni, a növényi tej is elhagyható.

3. Hagyd el a cukros üdítőket!

Tévhit, hogy ha valamilyen "ízes" italra vágysz, az csak cukros lehet... A limonádé és a tea isteni finom édesítés nélkül is. Vegyél egy nagy poharat vagy kulacsot, csavard bele egy negyed citrom levét, adj hozzá fagyasztott piros gyümölcsöt vagy pár szelet almát, öntsd fel vízzel, és élvezd a frissességet! A smoothie-k dettó! Nem kell az édesítés! Gyümölcs, tej, és indulhat a turmix.

Forrás: Shutterstock

4. Klasszikus panír

A husit bátran panírozhatod alternatív bundákba, nem fontos a tradíciót követni. Például sima liszt helyett mehet rá rizsliszt vagy kölesliszt, a tojást helyettesítheted csicseriborsó felvert levével, zsemlemorzsa helyett pedig remek megoldás a zabpehely vagy az összetört kukoricapehely.

5. Desszert= cukor

Nem csak a zacher torta lehet tökéletes desszert, egy mindenmentes palacsinta is fantasztikus egy kis natúr sorbéval. Reszelt almából, rizslisztből, növényi tejből és egy tojásból készíts puding állagú masszát egy csipet édesítővel (például eritrittel)! Majd kókuszolajon süss tenyérnyi palacsintákat belőle, hagyhatod vastagabbra őket.

A sorbéhoz nincs más dolgod, mint egy marék fagyasztott gyümölcsöt összeturmixolni kb. egy deci kókuszkrémmel. Isteni fagyi állaga lesz, és már tálalhatod is!

Ez csak néhány lépés a rengetegből, de ha elindulsz az úton, a kíváncsiság vinni fog tovább. Annyi izgalmas alapanyag létezik, amivel helyettesítheted vagy kiegészítheted a már ismerteket, érdemes kipróbálni őket!

Forrás: Mudra László
SHE.HU Kibeszélő!
Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Katt IDE, és mondd el nekünk!

Nyitókép: Shutterstock

    Ezt olvastad már?